sevenarts | هفت هنر
  • اخبار دنیای هنر ایران و جهان
  • سینما
  • نقاشی
  • موسیقی
  • مجسمه‌سازی
  • معماری
  • ادبیات
  • تئاتر
  • بیوگرافی
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • اخبار دنیای هنر ایران و جهان
  • سینما
  • نقاشی
  • موسیقی
  • مجسمه‌سازی
  • معماری
  • ادبیات
  • تئاتر
  • بیوگرافی
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
sevenarts | هفت هنر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سینما

خاطره‌ای از بهرام بیضایی از میزان نکبت در برخی فیلم‌های سینمایی

خاطره‌ای از بهرام بیضایی از میزان نکبت در برخی فیلم‌های سینمایی

7 تیر 1402
در سینما
0 0
0
خاطره‌ای از بهرام بیضایی از میزان نکبت در برخی فیلم‌های سینمایی
0
اشتراک گذاری
5
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

کارگردان «کت چرمی» گفت: در سینمای اجتماعی باید ترکیب متعادلی از تیرگی و روشنایی را به مخاطب تحویل دهیم تا آن را بپذیرد.

حسین میرزامحمدی کارگردان فیلم سینمایی «کت چرمی» در برنامه سینماچی رادیو جوان با اشاره به پروسه طولانی اخذ مجوز برای این اثر گفت: در مرحله فیلمنامه معضلات و اختلاف نظرهایی داشتیم که سعی کردیم با تعامل آن‌ها را حل کنیم اما مسائلی در فیلمنامه اصلی ما وجود داشت که بخشی از آن هم جزو هسته مرکزی بود و تغییر پیدا کرد برای مثال در اصل ماجرای مهمانی «کت چرمی» و پایان بندی فیلم اصلاحات عمده‌ای را اعمال کردیم اما اتفاق مثبت این بود که باب گفت‌وگو و تعامل در این زمینه باز شد.

میرزامحمدی تصریح کرد: به شرط وجود انعطاف، در سینمای اجتماعی ایران اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد. در این سینما هنوز سوژه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان به آن‌ها پرداخت و تا کنون کسی درموردشان حرف نزده است.

زمانی اقای بیضایی گفت “اگر بخواهم این‌همه نکبت ببینم در کوچه و خیابان هم می‌توانم چنین مواردی را به صورت رایگان تماشا کنم!

این کارگردان سینما با بیان خاطره‌ای از بهرام بیضایی درباره سیاهنمایی در سینمای اجتماعی گفت: یک بار فیلمی را با آقای بیضایی نگاه می‌کردیم و پس از پایان فیلم به من گفت “اگر بخواهم این‌همه نکبت ببینم در کوچه و خیابان هم می‌توانم چنین مواردی را به صورت رایگان تماشا کنم! سینما کجای این فیلم است؟”. پایان همه آثار او هم امیدواری است مثلا درباره آرش بیضایی می‌گوید “من هنوز مردمی را می‌شناسم که می‌گویند آرش باز خواهد گشت” و هنوز به یک امیدی زیست می‌کند و زیست یعنی همین امید.

میرزامحمدی تصریح کرد: به عنوان کسی که در غرب درس خوانده و کار کرده می‌گویم که فستیوال‌ها و سینمای غرب به این “نکبتی” اضافه کرده‌اند. سینمای اجتماعی مثل زندگی یک سایه روشن است که در کنار سیاهی‎ها روشنایی هم هست ولی اینکه سیاهی یا روشنی بیش از دیگری نشان داده شود باعث پس زده شدن اثر از سمت مخاطب می‌شود.

وی اضافه کرد: در «کت چرمی» تلاش زیادی کردم که سیاهی و روشنی را همزمان باهم نشان دهم. فیلم‌ساز می‌تواند در زمان دو ساعته فیلم هرکاری می‌خواهد با ذهن مخاطب بکند ولی در نهایت مخاطب باید پس از اتمام فیلم از فیلم رضایت داشته باشد. بالا و پایین‌های داستان در اثنای فیلم ترکیبی از همه احساسات و عواطف آدمی را می‌سازد که اگر برایند آن برای مخاطب خوشایند باشد فیلم‌ساز به هدف اصلی خود در سینما رسیده است.

کارگردان «کت چرمی» درخصوص مواجهه اولیه سازمان بهزیستی با «کت چرمی» پس از اکران افزود: ما در بخش پیش تولید با مدیرکل بهزیستی تهران گپ و گفتی داشتیم و در حد اطلاع رسانی، موضوع فیلم را با ایشان در میان گذاشتیم؛ در این زمینه هم دغدغه‎ها و نگرانی‌هایی داشتند که اطمینان دادیم فیلمنامه ما چندان به مسائل مورد نظر بهزیستی ارتباطی ندارد اما با نسخه نهایی و خروجی اثر بعد از ساخت و اکران رو به رو شدند که استقبال هم کردند.

میرزامحمدی اظهار داشت: به علاوه با دوستان در این سازمان چند جلسه هم داشتیم که برای معرفی موضوعات دیگر هم بتوانند به ما کمک کنند. در این زمینه در جلسه‌های متعدد مواردی مطرح شد که درصورت ارائه مستند، می‌توان در سینمای اجتماعی از آن‌ها الهام گرفت.

جواد عزتی در همه مراحل ساخت فیلم از فیلمنامه نویسی گرفته تا فیلم‌برداری و بعد از فیلم‌برداری کمک کرد

وی درباره نحوه همکاری با عوامل این فیلم بیان کرد: حضور جواد عزتی در همه مراحل ساخت فیلم از فیلمنامه نویسی گرفته تا فیلم‌برداری و بعد از فیلم‌برداری به شدت به ما کمک کرد. آقای حجازی هم با اینکه کار اولی بود که به صورت مستقل تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت اما به شدت از فیلم حمایت کرد.

کارگردان «کت چرمی» ادامه داد: امین میری را در تئاتر شناختم، بازیگر پر قابلیت و تیزهوشی بود و کار کردن با او لذت بخش بود. برای نقش ثریا هم از حدود ۱۵۰ نفر تست گرفتم و یکی از آخرین گزینه‌هایی که با او گپ زدم سارا حاتمی بود. طی چندین مرحله تصمیم گرفتم او را انتخاب کنم که اتفاق خوبی هم بود و توانست سیمرغ هم بگیرد.

میرزامحمدی گفت: بازخوردهای مخاطبان خوب است. پرداخت به چنین موضوعاتی در فیلم‌های سینمایی این روزها نیاز است و باید بیشتر به آن‌ها رسیدگی شود تا بتواند مخاطب را درگیر خود کند.

وی تصریح کرد: «کت چرمی» فیلمی است که علاوه بر روایت داستان، مسائلی را مطرح می‌کند که برخی مواقع حس خوب می‌دهد و برخی مواقع خوشایند نیست. این فیلم تا کنون بعد از فیلم‌های کمدی بیشترین فروش فیلم را داشته و به نظرم حضور فیلم‌های کمدی کمکی است که فیلم‌هایی از این دست هم فروخته شود.

برچسب: بهرام بیضاییکت چرمی

مطالبمرتبط

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران
سینما

واقعا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کدام اثر است؟

28 آبان 1402
تصویربرداری فصل پنجم نون خ
سینما

ادامه تصویربرداری فصل پنجم نون خ در چابهار

28 آبان 1402
فیلم سینمایی هتل
سینما

فیلم سینمایی هتل، ویترین جذاب ولی بی محتوا

28 آبان 1402
پست بعدی
کدام سینماها پر مخاطب است؟

کدام سینماها پر مخاطب است؟

حضور «غریب» در لبنان/ اکران در چهار سینما

حضور «غریب» در لبنان/ اکران در چهار سینما

لوسی کالدول برنده جایزه والتر اسکات ۲۰۲۳ شد

لوسی کالدول برنده جایزه والتر اسکات ۲۰۲۳ شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

توصیه شده

سالن سینما

سالن سینما شبکه تلویزیونی نیست

7 ماه قبل
برگزاری آیین بزرگداشت صائب در روز 9 تیرماه

برگزاری آیین بزرگداشت صائب در روز 9 تیرماه

7 ماه قبل
نقش

نقش طناز طباطبایی در بی رویا و نگاهی روان‌شناسانه

7 ماه قبل
کاشان

کاشان به عنوان مقصد گردشگری ادبی و هنری معرفی شود

7 ماه قبل

دسته بندی ها

  • ادبیات
  • بیوگرافی
  • تئاتر
  • رنگارنگ
  • سینما
  • مجسمه‌سازی
  • معماری
  • موسیقی
  • نقاشی

برچسب ها

آتیلا پسیانی آثار سینمایی ادبیات اسکار انتشار انیمیشن اکران ایرج طهماسب بازیگر بازیگران هالیوود بیوگرافی تئاتر تئاتر شهر تلویزیون جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران جشنواره کن خانه هنرمندان ایران دوبلور زخم کاری سریال قصه‌های جزیره سریال‌ سه کام حبس سینما سینماها سینمای ایران شاعر شبکه نمایش خانگی فراخوان فروش فسیل فیلم باربی مارگو رابی مجسمه سازی مجسمه‌سازی محمدرضا شجریان معماری موسیقی نقاشی نقش نمایش خانگی نیما یوشیج همایون شجریان هنرهای نمایشی هوش مصنوعی کودکان
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

پر بازدیدترین

نویسنده مطرح ادبیات درگذشت

انتخابات انجمن موسیقی در خانه تئاتر انجام شد

واقعا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کدام اثر است؟

ادامه تصویربرداری فصل پنجم نون خ در چابهار

دبیران شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند

فیلم سینمایی هتل، ویترین جذاب ولی بی محتوا

اخبار مهم

یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند
موسیقی

یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند

توسط sepideh
28 آبان 1402
0

یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند : در روزهای آینده تا اواسط آذرماه قریب به...

نیما یوشیج

نیما یوشیج دنبال ایجاد حرکت در شعر بود

28 آبان 1402
تهران واقعی

تلاش کردیم تهران واقعی را فراتر از افراد و جریان ها روایت کنیم

28 آبان 1402
نویسنده مطرح ادبیات درگذشت

نویسنده مطرح ادبیات درگذشت

28 آبان 1402
انجمن موسیقی

انتخابات انجمن موسیقی در خانه تئاتر انجام شد

28 آبان 1402
sevenarts | هفت هنر

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

 

 

خبرهای محبوب
  • یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند 7 اردیبهشت 1402
  • نیما یوشیج دنبال ایجاد حرکت در شعر بود 7 اردیبهشت 1402
  • تلاش کردیم تهران واقعی را فراتر از افراد و جریان ها روایت کنیم 7 اردیبهشت 1402
خبرهای ویژه
  • یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند 7 اردیبهشت 1402
  • نیما یوشیج دنبال ایجاد حرکت در شعر بود 7 اردیبهشت 1402
  • تلاش کردیم تهران واقعی را فراتر از افراد و جریان ها روایت کنیم 7 اردیبهشت 1402
خبرهای اخیر
  • یک منوی پاییزی از کنسرتهایی که در راهند 7 اردیبهشت 1402
  • نیما یوشیج دنبال ایجاد حرکت در شعر بود 7 اردیبهشت 1402
  • تلاش کردیم تهران واقعی را فراتر از افراد و جریان ها روایت کنیم 7 اردیبهشت 1402

 طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • اخبار دنیای هنر ایران و جهان
  • سینما
  • تئاتر
  • نقاشی
  • مجسمه‌سازی
  • موسیقی
  • ادبیات
  • معماری
  • رنگارنگ

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن