سینما و فروش هفتگی و سهم ۳۶ درصدی فیلم فسیل : بررسی عملکرد فسیل در هفته گذشته نشان میدهد سهم این فیلم در هفته گذشته از کل مخاطبان ۳۶ درصد بوده و فسیل بعد از ۱۷۰ روز اکران تا رسیدن به جایگاه دوم فیلمهای پرمخاطب پس از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۸۰ هزار نفر فاصله دارد.
سینما
به گزارش هفت هنر : بررسی عملکرد فیلم های روی پرده سینماهای کشور در سامانه سمفا نشان میدهد همواره فیلم فسیل پس از یکصد و هفتاد روز اکران صدرنشین فروش است و این فیلم تا رسیدن به جایگاه دوم پرمخاطبترین فیلم پس از انقلاب اسلامی کمتر از 180 هزار نفر فاصله دارد.
برهمین اساس بررسی عملکرد فیلم فسیل از ابتدای اکران یعنی دهه پایانی اسفند گذشته نشان میدهد فیلم یاد شده تا صبح امروز مجموعاً پنج میلیون و هفتصد و نودونه هزار و نهصد و دو نفر را در یکصد و پنج هزار و نهصد و هشت سانس به خود جلب کرده و در این دوره رقمی کمی بیشتر از 250 میلیارد تومان درآمد داشته است.
این درحالی است که بررسی عملکرد این فیلم نسبت به پرمخاطبهای سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی بیانگر این نکته است که فسیل از اواخر خردادماه خود را به این فهرست نزدیک کرد و در ابتدای مرداد توانست رتبه چهارم را از آن خود کرده و با توجه به ادامه استقبال از این فیلم از سوی مخاطبان به سرعت به سمت رسیدن به جایگاه سومی حرکت کند.
بهاین ترتیب فسیل از نیمه مرداد ماه توانست جایگاه سوم را با 5 میلیون و 799 هزار و 902 مخاطب در اختیار گیرد و تا رسیدن به جایگاه دوم یعنی رسیدن به رکورد مخاطبان کانیمانگا تنها 174 هزار و 98 مخاطب فاصله دارد و بررسیها نشان میدهد احتمال رسیدن فسیل به جایگاه عقابها تقریباً دور از انتظار است.
سهم 36 درصدی فسیل از فروش هفتگی سینماها
بررسی عملکرد فسیل در هفته گذشته نشان میدهد سهم این فیلم در هفته گذشته از کل مخاطبان ۳۶ درصد بوده و فسیل بعد از ۱۷۰ روز اکران تا رسیدن به جایگاه دوم فیلمهای پرمخاطب پس از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۸۰ هزار نفر فاصله دارد.
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ بررسی عملکرد فیلمهای روی پرده سینماهای کشور در سامانه سمفا نشان میدهد همواره فیلم فسیل پس از یکصد و هفتاد روز اکران صدرنشین فروش است و این فیلم تا رسیدن به جایگاه دوم پرمخاطبترین فیلم پس از انقلاب اسلامی کمتر از 180 هزار نفر فاصله دارد.
برهمین اساس بررسی عملکرد فیلم فسیل از ابتدای اکران یعنی دهه پایانی اسفند گذشته نشان میدهد فیلم یاد شده تا صبح امروز مجموعاً پنج میلیون و هفتصد و نودونه هزار و نهصد و دو نفر را در یکصد و پنج هزار و نهصد و هشت سانس به خود جلب کرده و در این دوره رقمی کمی بیشتر از 250 میلیارد تومان درآمد داشته است.
این درحالی است که بررسی عملکرد این فیلم نسبت به پرمخاطبهای سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی بیانگر این نکته است که فسیل از اواخر خردادماه خود را به این فهرست نزدیک کرد و در ابتدای مرداد توانست رتبه چهارم را از آن خود کرده و با توجه به ادامه استقبال از این فیلم از سوی مخاطبان به سرعت به سمت رسیدن به جایگاه سومی حرکت کند.
بهاین ترتیب فسیل از نیمه مرداد ماه توانست جایگاه سوم را با 5 میلیون و 799 هزار و 902 مخاطب در اختیار گیرد و تا رسیدن به جایگاه دوم یعنی رسیدن به رکورد مخاطبان کانیمانگا تنها 174 هزار و 98 مخاطب فاصله دارد و بررسیها نشان میدهد احتمال رسیدن فسیل به جایگاه عقابها تقریباً دور از انتظار است.
رشد 4 درصدی مخاطبان سینماها
از سوی دیگر مقایسه آماری مخاطبان سینماهای سراسر کشور در دو هفته گذشته نیز نشان میدهد در هفتروز گذشته تعداد مخاطبان سینماهای سراسر کشور نسبت به هفتهقبلتر رشدی معادل 4 درصد را تجربه کرده است، به این ترتیب که در فاصله بیست و هشتمین روز از مرداد 1402 تا چهارمین روز از آخرین ماه تابستان همین سال مجموعا 383 هزار و 683 نفر از هموطنان در 14 هزار و 859 سانس به تماشای فیلم مورد علاقه خود نشستند که این تعداد مخاطب درآمدی معادل 159 میلیارد و 295 میلیون و 932 هزار و 500 ریال را برای گیشهها به ارمغان بردند.
این درحالی است که یک هفته بعد یعنی از ابتدای پنجمین روز شهریور سال جاری تا ابتدای شنبه یازدهم همین ماه تعداد 399 هزار و 787 نفر از هموطنان در 15 هزار و 179 سانس برای دیدن فیلم مورد علاقه خود بلیت تهیه کردند که این تعداد بلیت رقمی معادل 164 میلیارد و 453 میلیون و 132 هزار و 500 ریال برای گیشهها درآمد ایجاد کرد که با یک حساب سرانگشتی میبینیم تعداد مخاطبان هفته گذشته نسبت به هفت روز قبلتر شاهد رشدی معادل 4 درصد بوده است.
فسیل صدرنشین هفته با روزی 20 هزار مخاطب
در همین حال مقایسه آمار مخاطبان فیلمهای روی پرده هفته گذشته نشان میدهد که همچنان فسیل با روزی 20 هزار و 223 نفر مخاطب در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد به این ترتیب که فیلم مورد نظر در هفت روز منتهی به یازدهم شهریور 1402 مجموعاً 141 هزار و 563 نفر مخاطب یعنی سهم 35.4 درصدی از کل مخاطبان هفته را در 3760 سانس و درآمدی معادل 57 میلیارد و 851 میلیون و 400 هزار ریال به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر جایگاه دوم جدول پرفروشهای فیلمهای روی پرده در دوره مورد نظر به شهرهرت با سهم 28.41 درصدی از کل فروش یعنی 113 هزار و 591 نفر مخاطب در 3231 سانس و درآمدی معادل 46 میلیارد و 558 میلیون و 60 هزار ریال رسیده و در پی آن نارگیل2 با سهم 13.63 درصدی از کل مخاطبان هفته یعنی 54 هزار و 512 نفر مخاطب برای 2451 سانس و درآمدی معادل 20 میلیارد و 922 میلیون و 637 هزار و 500 ریال در جایگاه سوم قرار گرفت.
بی مادر هم با سهم 6.17 درصدی از کل مخاطبان هفته گذشته یعنی 24 هزار و 702 نفر برای 1537 سانس و درآمدی معادل 10 میلیارد و 422 میلیون و 40 هزار ریال جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد تا به این ترتیب آخرین تولد با سهم 4.17 درصدی یعنی 16 هزار 696 نفر مخاطب برای 995 سانس و درآمدی معادل 7 میلیارد و 239 میلیون و 795 هزار ریال به جایگاه پنجم بسنده کند.
این درحالی است که ستارهبازی به عنوان محصول مشترک ایران و آمریکا با تعداد 11 هزار و 898 مخاطب یعنی سهمی معادل 2.97 درصد از کل مخاطبان هفته مورد نظر برای 601 سانس و درآمدی معادل 5 میلیارد و 552 میلیون و 300 هزار ریال هفتمین رتبه جدول پرفروشهای هفته قبل را بهنام خود کرده و پس از آن عروسی مردم با سهم 1.7 درصدی معادل 7 هزار و 52 مخاطب برای 402 سانس درآمدی معادل 2 میلیارد و 944 میلیون و 350 هزار ریال داشته تا به این ترتیب جایگاه هشتم را در اختیار گیرد.
همچنین آهنگ دونفره براساس آمارهای رسمی ثبت شده در سامانه سمفا در دوره مورد نظر ما سهمی معادل 1.64 درصد از کل مخاطبان هفته قبل را در اختیار داشته یعنی با 6 هزار و 578 مخاطب برای 344 سانس درآمدی معادل 2 میلیارد و 704 میلیون و 960 هزار ریال در کارنامه ثبت کرده و جایگاه نهم جدول پرفروشهای هفته را در اختیار گرفته و پس از آن دهمین جایگاه به کت چرمی با سهم 1.42 درصدی از کل مخاطبان هفته معادل 5 هزار و 701 نفر برای 301 سانس و درآمدی معادل 2 میلیارد و 650 میلیون و 975 هزار ریال رسید.
بعد از رفتن نیز با سهم 1.27 درصدی معادل 5 هزار و 97 مخاطب برای 396 سانس و درآمد 2 میلیارد و 455 میلیون و 75 هزار ریال به جایگاه یازدهم بسنده کرد تا دستانداز نیز با 2625 مخاطب برای 295 سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و 165 میلیون و 500 هزار ریال جایگاه دوازدهم جدول پرفروشهای هفته گذشته را به نام خود کند و سیزدهمین جایگاه جدول مورد نظر هم به مجزهعشق با 2 هزار 830 نفر مخاطب برای 182 سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و 120 میلیون و 505 هزار ریال رسید.
سه کام حبس هم با 2273 مخاطب برای 117 سانس و درآمد معادل یک میلیارد و 107 میلیون و 875 هزار ریال به رتبه چهاردهم رسید و درپی آن مصلحت با 2517 نفر مخاطب برای 238 سانس و درآمد 841 میلیون و 275 هزار ریالی رتبه پانزدهم جدول پرفروشها را در اختیار گرفت تا شانزدهمین رتبه در جدول پرفروشهای هفته گذشته در اختیار ستون 14 با 1040 مخاطب برای 153 سانس و درآمدی معادل 437 میلیون و 365 هزار ریال قرار گرفت.
سینما
هفدهمین جایگاه هم با 236 مخاطب برای 14 سانس و درآمدی معادل 99 میلیون و 900 هزار ریال به تصور رسید و هجدهمین جایگاه هم در اختیار نگهبان شب با 231 مخاطب برای 17 سانس و 95 میلیون و 770 هزار ریال درآمد قرارگرفت تا شهرک با 174 مخاطب برای 25 سانس و درآمدی معادل 79 میلیون و 950 هزار ریال جایگاه نوزدهم جدول را به نام خود کرده باشد.
اما پرونده باز است آخرین ساخته کیومرث پوراحمد در دوره مورد نظر تنها 142 مخاطب در 29 سانس به خود دید تا با درآمدی معادل 68 میلیون و 25 هزار ریال در جایگاه بیستم جدول قرار گیرد و به دنبال آن میان صخرهها با 148 مخاطب برای 26 سانس و درآمدی معادل 630 میلیون و 75 هزاری ریال جایگاه بیست و یکم را به نام خود کرد و پس از آن بابا سیبیلو با 127 مخاطب برای 11 سانس و درآمد 39 میلیون و 900 هزار ریالی بیست و دومین جایگاه را تصاحب کرد و نهایتاً آخرین جایگاه هم به فصل ماهی سفید تنها با 54 مخاطب برای 4 سانس و درآمد 32 میلیون و 400 هزار ریالی رسید.